کمپین احیای کشاورزی و قنات (احیای 43 هکتار زمین کشاورزی)

کمپین احیای کشاورزی و قنات (احیای 43 هکتار زمین کشاورزی)

درباره سایت

(تعاونوا علی البر والتقوی) هموطن خوبم سلام شرکت تعاونی مهر کتیج با شماره ثبت 176 و شناسه ملی 14002472208 با هدف و رویکرد اصلاح ساختار نظام بهره برداری کشاورزی ، عمران و صنایع دستی منطقه، ارتقاء بهره وری عوامل تولید ، تخصیص و بهره برداری بهینه منابع ، افزایش کمی وکیفی تولید محصولات کشاورزی (زراعی، باغی، دامی، جنگل، مرتع و آبزیان و ... )عمران( تولید قطعات بتونی و ساختمانی ) صنایع دستی (حصیر،انواع سوزن دوزی ، لوازم تزئینی و ...) تحقق کشاورزی،عمران و صنایع دستی پایدار ، بهبود وضعیت معیشتی و ارتقاء توان اقتصادی کشاورزان ، تولید کنندگان و اعضای آن تشکیل و برای پیشبرد اهداف والا و بزرگ خود نیاز به همراهی ، همکاری و سرمایه گذاری همه هموطنان نیکوکار را دارد . منطقه فعالیت :سیستان و بلوچستان. شهرستان فنوج و بخش کتیج.

کمپین احیای کشاورزی و قنات (احیای 43 هکتار زمین کشاورزی)
بازدید : 426

کمپین احیای کشاورزی و قنات (احیای 43 هکتار زمین کشاورزی)

این پروژه شامل ؛ مرمت یک رشته قنات و جوی آب اصلی به طول تقریبی 4  کیلومتر شامل  مراحل لای روبی ، سنگ چینی ، خاک برداری و سر شکافی ، جدول کشی ، طوقه چینی  و ساخت مخزن به تعداد ضرورت در مسیر جوی آب شهر  * ترمیم و بازسازی 8 رشته  جوی آب به طول 1800 مترشامل مراحل لایه روبی، جدول کشی، سنگ چینی ، و یا لوله گذاری 8  اینچ *و ساخت چهار مورد آب بند سنگی و سیمانی برای مهارآب و هدایت به مزارع کشاورزی * و در صورت امکان و تامین بودجه مورد نیاز، ساخت سد  بزرگ  رودخانه کتیج درفاصله 3 کیلومتری  .

با به سرانجام رساندن این طرح ، ۴۳ هکتار از مزارع کشاورزی  شهرکتیج سیرآب شده و موجب ایجاد اشتغال برای حداقل ۲٠٠ نفر کشاورز ( خانواده )  می گردد. با توجه به خشک سالی های اخیر، کمبود آب و خرابی  قنات ، کشاورزی دراین منطقه با استقبال کم مردم مواجه شده بود .  حال با اجرای  این طرح و پروژه ، می توان جان تازه ای به کشاورزی کتیج  بخشید . و همچنین کاشت انبوه  نخیلات  ، انواع  مرکبات ، سیفیجات ، انواع الوفه دام  و ... موجب رونق اقتصادی و دلگرمی مردم  می شود  . که سالانه حدود  50 تن خرما  با وجود خوشکسالی برداشت می شود . و در صورت  اجرای این طرح  این آمارحداقل  به 150 تن در سال  افزایش  پیدا خواهد  کرد و سایر محصولات هم  جوابگوی  مصرف روزانه   مردم  منطقه خواهند بود .

لازم به ذکر است که بارندگی‌های مناسب باعث جوشش دوباره و افزایش قابل توجه میزان آبدهی قنوات و چشمه سارهای این منطقه شده است و کشاورزان زحمتکش که بابت این نعمت‌های خداوندی خوشحال و سپاسگزارند، سطح زیرکشت محصولات آبی خود را افزایش خواهند  داده.آبدهی قنات و رشته جوی ها باعث می شود اهالی شهر که در سال‌های گذشته به شهرهای دیگر مانند بندرعباس و شیراز... برای کسب و کار رفته بودند و بعضا بعضی ازاین افراد درحین کاردچارحادثه شده ، دوباره به منطقه خود بر خواهند گشت  تا  کشاورزی  شهر در مسیر توسعه قرار گیرد و همچنین موجب افزایش تولید و کاهش خسارت‌های خشکسالی شود.

در مجموع بارندگی‌های خوب در سال اخیر، مرمت قنوات و اجرای این طرح  باعث جان گرفتن دوباره و افزایش آب قنوات شده و خرسندی کشاورزان و دامداران این منطقه را در پی  خواهد داشت  که این موضوع خود جان تازه‌ای به دامداری و اراضی کشاورزی منطقه کتیج خواهد بخشید .

حال همه با هم بیاری کشاورزان محروم این سرزمین دور افتاده می شتابیم .

هزینه های  برآورد شده :

عنوان پروژه

متراژ

مبلغ به تومان

تعداد

جمع کل

عنوان پروژه

متراژ

مبلغ به تومان

تعداد

جمع کل

 

قنات شهر

800 متر طولی

مبلغ  700 میلیون

1

700  میلیون تومان

آب بند

300 متر طولی

1750 متر مربع

400 هزار

1750

700 میلیون تومان

 

عنوان پروژه

متراژ

مبلغ به تومان

تعداد

جمع کل

عنوان پروژه

متراژ

مبلغ به تومان

تعداد

جمع کل

 

جوی آب شهر

3000 متر طولی

150 هزار تومان هر متر مربع با مخزن و جدول کشی

3000

450 میلیون  تومان

رشه جوی آب

180 متر طولی

150 هزار

1800 متر طولی

270 میلیون

 

جمع کل به حروف : دو میلیاردو صدو بیست میلیون تومان


مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:







     کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید