تلاش برای رونق بخشیدن به کشاورزی

درباره سایت

(تعاونوا علی البر والتقوی) هموطن خوبم سلام شرکت تعاونی مهر کتیج با شماره ثبت 176 و شناسه ملی 14002472208 با هدف و رویکرد اصلاح ساختار نظام بهره برداری کشاورزی ، عمران و صنایع دستی منطقه، ارتقاء بهره وری عوامل تولید ، تخصیص و بهره برداری بهینه منابع ، افزایش کمی وکیفی تولید محصولات کشاورزی (زراعی، باغی، دامی، جنگل، مرتع و آبزیان و ... )عمران( تولید قطعات بتونی و ساختمانی ) صنایع دستی (حصیر،انواع سوزن دوزی ، لوازم تزئینی و ...) تحقق کشاورزی،عمران و صنایع دستی پایدار ، بهبود وضعیت معیشتی و ارتقاء توان اقتصادی کشاورزان ، تولید کنندگان و اعضای آن تشکیل و برای پیشبرد اهداف والا و بزرگ خود نیاز به همراهی ، همکاری و سرمایه گذاری همه هموطنان نیکوکار را دارد . منطقه فعالیت :سیستان و بلوچستان. شهرستان فنوج و بخش کتیج.

تلاش برای رونق بخشیدن به کشاورزی
بازدید : 899

همه با هم برای احیای صنعت پر رونق کشاورزی در بخش کتیج از استان سیستان و بلو چستان

                                    خشکسالی اینجا دارد بیداد می کند . . .

 ØªÙŠØ´Ù‡ خشكسالي بر ريشه منابع طبيعي سيستان و بلوچستان

ادامه مطللب
نویسنده :
تاریخ : پنج شنبه 30 خرداد 1398 ساعت : 11:17

اجرای پروژه‌های آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان به همت خیریه خادمین
بازدید : 849

مدیر موسسه خیریه خادمین گفت: به دلیل اهمیت پروژه‌های آبرسانی بخصوص در مناطق محروم سیستان و بلوچستان اجرای پروژه‌های آبرسانی در جنوب‌غربی این استان افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری‌خادمین نیوز، باتوجه به محرومیت منطقه و وجود خشک‌سالی‌های شدید در منطقه، موسسه‌خیریه خادمین در راستای خدمت‌رسانی در این بخش از استان اقدام به اجرای پروژه‌های آبرسانی به مناطق روستایی و بی‌بهره از این امکان نموده است.

مدیرعامل خیریه خادمین در روز سه شنبه ضمن افتتاح و راه‌اندازی سیستم آبرسانی به سه روستای حوزه بخش کتیج از شهرستان فنوج عنوان نمودند: تاکنون بیش از ۱۲ مورد آبررسانی در روستاهای مختلف به کمک خیرین محترم صورت گرفته در نظر دارند  درصورت مشارکت خیرین و نیکوکاران گرامی تا پایان امسال این میزان را به بیش از ۱۰۰ مورد افزایش دهند.

اجرای پروژه‌های آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان به همت خیریه خادمین+ویدئو

تفاوت کشاورزی سنتی و مدرن | آسمونی
بازدید : 2598

آسمونی : با شکل‌گيري تمدن در جوامع بشري که پروسه‌اي طولاني را تا به امروز طي کرده و به شکل‌گيري فعاليت جديدي به نام کشاورزي انجاميد به نحوي که در دوران باستان با آغاز زندگي کوچ‌نشيني و سَپس تشکيل روستاها در حاشيه شهرها روند توسعه و تکامل خوش را تا به امروز طي کرده است لذا با شروع کشاورزي در روستاها و ايجاد قشر جديدي به نام کشاورزان در طبقات اجتماعي جامعه ايران و ديگر جوامع، زندگي کشاورزي رونق گرفت و انسان‌ ها با توجه به چگونگي رويش انواع گياهان و خاصيت غذايي و دارويي آنها، همچنين در اختيار داشتن آب و خاک مناسب دريافتند که با کاشتن، پرورش و آبياري دانه‌هاي گياهي، درختان و درختچه‌ها مي‌توانند غذاي خود را تامين کنند.

ادامه مطللب
نویسنده :
تاریخ : شنبه 25 خرداد 1398 ساعت : 11:39

کشاورزی ارگانیک چیست؟
بازدید : 887

کشاورزی ارگانیک یک روش کشاورزی بدون استفاده از هیچ گونه مواد شیمیایی یا مصنوعی است. این نوع محصولاتی با بالاترین مقادیر مواد غذایی و همچنین حداقل تاثیر بر روی طبیعت تولید می شوند. کشاورزی ارگانیک به نوعی یک استراتژی مدیریت زیست محیطی است که از گذشته مورد استفاده بسیاری از کشاورزان با هدف سالم نگه داشتن خاک از طریق استفاده از مواد طبیعی بوده است. این استراتژی باعث افزایش باروری خاک، جلوگیری از فرسایش خاک می شود و در عین حال حفاظت از انسان ها و حیوانات را در مقابل عوارض جانبی مواد شیمیایی و مصنوعی به عهده دارد. با استفاده از مواد بیولوژیکی می توان گیاهان را در مقابل میکروب ها به خوبی محافظت کرد.  بسیاری از محصولات کشاورزی مانند سبزیجات، میوه، گیاهان، گوشت، شیر، تخم مرغ، و غیره توسط بعضی از کشاورزان تولید می شوند. بر اساس قوانینی که برای محصولات ارگانیک وجود دارد، این نوع کشاورزی باید کیفیت محصول را در حد عالی تضمین کند.

کشاورزی ارگانیک

ادامه مطللب
نویسنده :
تاریخ : شنبه 25 خرداد 1398 ساعت : 9:55

کشاورزی سنتی (معیشتی)
بازدید : 853

در کشاورزی سنتی، فعالیت کشاورزی از قبیل زراعت، باغداری و دامپروی یا پروش ماهی و … برای دهقان کار او و نوع زندگی او محسوب می‌شود و این مهمترین ویژگی این گروه و متامیز کننده از سایر افرادی که کشاورزی فقط شغل آنها و محل کسب درآمد آنها می‌باشد در صورتی که زندگی آنها می‌تواند در شهر یا در روستا باشد. در کشاورزی سنتی نیروی کار مهمترین عامل در افزایش تولید می‌باشد و این یکی از دلایل وجود خانوارهای پر جمعیت در مناطق کشاورزی بوده‌است..

ادامه مطللب
نویسنده :
تاریخ : شنبه 25 خرداد 1398 ساعت : 9:18

محرومیت در بلوچستان بیداد میکند+ویدئو
بازدید : 862

محرومیت در بلوچستان بیداد میکند+ویدئو

منطقه جنوب و جنوب غربی سیستان و بلوچستان با مشکلات بسیاری از کمبود آب و امکانات آموزشی بهداشتی تا مسیرهای دسترسی مواجه می‌باشد، که متاسفانه‌ سالهاست اقدامی در خصوص آنها صورت نگرفته است.

ادامه مطللب
نویسنده :
تاریخ : چهار شنبه 22 خرداد 1398 ساعت : 11:7
 کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید